mandag 9. februar 2009

Nå lærer vi oss Adobe Illustrator!

Ny uke - nytt program!

Dag 1:
Vi fikk opplæring av Pen Tool og fikk en øvelsesoppgave ved å bruke den mye. Vi skulle tegne en robot på frihånd og remake tegningen i Illustrator.

Her er det jeg har fått til så langt!

Større bilde: http://i53.photobucket.com/albums/g61/joachim_gitar/Litt_av_hvert/robot3.jpg


Adobe InDesign
Øvelsesoppgaven denne gangen var å lage en meny. Jeg valgte å lage en meny for Egon restauranten. Dette gikk ikke helt feilfritt når det skulle printes. Men da lærte vi bare mer! Vi måtte gjøre om hele menyen fra A3-format til A4 istedet for å få et finere utseende på den.



Større bilde: http://i53.photobucket.com/albums/g61/joachim_gitar/Litt_av_hvert/LastOpp.jpg


Hovedoppgave
Hovedoppgaven gikk ut på å lage en forside til en avis. Vi skulle finne på eget navn til avisen også, men gå etter en bestemt struktur som for eksempel utseendet til VG.
Vi startet med å ta nøyaktige mål av avisen i virkeligheten så den blei like stor i Adobe InDesign.

Større bilde: http://i53.photobucket.com/albums/g61/joachim_gitar/Litt_av_hvert/ferdig-for-alltid2.jpg