fredag 30. januar 2009

Lag selvportretter


Denne gangen valgte jeg å prøve å lage realistiske bilder. Bildene er jobbet mye med i Photoshop, men jeg ville at de skulle se så naturtro ut som mulig!
Dette bildet er det bildet jeg har brukt mest tid på i denne perioden.
Her har jeg tatt et studiobilde inn i mange små polaroid-bilder. Dette viser at jeg er veldig interessert i nettopp bilder!
Bakgrunnen i studio-bildet er rein og svart. Dette gjør at det er behagelig å se på i motsetning om jeg hadde hatt en rotete bakgrunn i studio-bildet i tilegg til bildet av bordet.


Her er det klassisk som er tema. Dette er et bilde jeg har tatt i et rom hos søstra mi som hun ikke har fått innstalert taklampe i en gang. Det betyr at jeg har brukt blitz på dette bildet!
Per ga meg en god ide om å prøve å gjøre om det vanlige svart/hvit bildet til en gammel LP.
Dette bildet gjenspeiler også mye hva jeg holder på med ved siden av skolen. Nemmelig å spille gitar!


Moe Airlines!
Dette flyet har du kanskje ikke reist med ennå? Nå som SAS går så dårlig kanskje jeg faktisk skulle satse stort? Vi får se!
Dette bilde er jeg ganske sikker på originalt var et 3D-prosjekt. Bildet hadde 350 dpi selv hentet ned fra Google! Det er ikke hverdagskost. Dette bildet er mest Photoshop arbeid i tilegg til et portrettbilde i svart/hvit.


Her sto jeg med en malingskost i et studio og redigerte inn en kniv i etterkant for å skape en mer skummel stemning.
Dette bildet ser MYE bedre ut i bedre kvalitet med bedre kontraster! Blogspot resizer bildene fra flere MB til 40KB, derfor er bildet ovenfor litt rart i svart-fargen. (dette varierer fra skjerm til skjerm.)


Her er ideen min å male meg inn fra et gammelt svart/hvit bilde og over til fargebildenes tid.
Er ikke så mye å si om dette bildet egentlig. Enkelt bygd opp med hvit bakgrunn i studio
-> takk til Clas og Diego som holdt teppet stramt :)
Blitz i tilegg til lyskasterne fra taket. Lyskasterne ga mye skygge i ansiktet, og da brukte jeg blitzen for å lyse opp meg igjen.



Her er bildene pluss et par til i større oppløsning.

http://i53.photobucket.com/albums/g61/joachim_gitar/Litt_av_hvert/Joachim01.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g61/joachim_gitar/Litt_av_hvert/Joachim02.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g61/joachim_gitar/Litt_av_hvert/Joachim03.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g61/joachim_gitar/Litt_av_hvert/Joachim04.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g61/joachim_gitar/Litt_av_hvert/Joachim05.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g61/joachim_gitar/Litt_av_hvert/Joachim06.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g61/joachim_gitar/Litt_av_hvert/Joachim06.jpg

http://i53.photobucket.com/albums/g61/joachim_gitar/Litt_av_hvert/Joachim07.jpg

2 kommentarer:

mgk sa...

Utrolig bra bilder du tar! Flotte ideer og morsomt å se på. Virkelig bra jobba! =)

Joachim Moe sa...

Tusen takk! :D